02 toukokuuta 2008

Sydneyssa taas!

Heippahei!

Nyt on pakkoloma Western Australiassa ohi! Thank god! Tai no eihan se mikaan pakkoloma ollut sinansa silla eihan mun ollu siella pakko olla, enka ollut lomalla kuin 3 viikkoa, mutta ohi on joka tapauksessa. Nyt kun ajattelee niin kylla 7 viikkoa Broomessa meni tosi nopeesti, mutta ei se siella ollessa tuntunu silta... 3 viikkoa sitten rupesin jo laskemaan paivia siihen kun lentokone nousee Broomen kentalta taivaalle ja en voinut uskoa keskiviikkona etta oli todella SE paiva, jota olin odottanut piiiiitkaan. Jos jollekin viela jai epaselvaksi niin en siis tykannyt Broomesta kovin paljon.. Se nousi sijalle numero 2 mun 'Mista paikoista Australiassa en tykkaa' -listalla. Ykkossijaa pitaa edelleen Bundaberg. ;) Ihan liian pieni paikka ja ihan liian kuuma ilmasto... Talvellahan siella on varmasti ihan miellyttavaa kun ei oo kosteeta, mutta taa oli vahan huono aika menna sinne.. Oon niin onnellinen etta taalla Sydneyssa voi jopa kayttaa vaatteita, meikkia ja kuivata hiukset kuivaajalla!!

Olin siis 7 viikkoa toissa siella general store/cafessa. En loppujen lopuksi mennyt helmilaivalle ollenkaan vaikka se oli alkupainen suunnitelma.. Miksiko sitten jain Broomeen vaikka samoja hommia olisin voinut tehda Sydneyssakin, asua kotona, ja ihan oikeasti tykata elamasta sen 7 viikkoa?? No, sain niin hyvaa palkkaa ja paljon tunteja, seka parasta oli se etta Broomessa ei ollut mitaan mihin kayttaa rahaa.. En siis olis millaan saanut saastettya samalla tavalla Sydneyssa. Joten periaatteessa mun oli siis 'pakko' olla Broomessa toissa..
Tykkasin kuitenkin kayda toissa kun paivat meni nopeesti kun oli koko ajan kaikenlaista tekemista, mutta loppuvaiheessa mun valit viileni niihin vakituisiin tyontekijoihin siella... Pitka juttu mutta lyhyesti sanottuna mulle luvattiin aluksi dollari enemman tunnilta jos teen myos ruokaa grillissa... Sain selville kuitenkin etta kaikki muutkin backpackerit saa samaa palkkaa vaikka niilla ei oo niin paljon velvollisuuksia (grilli) ja muutenkin tekevat paljon vahemman juttuja kun ma (koska ma osasin tehda enemman juttuja ja olin ahkerampi tyontekija). Aluksi taa ei haitannut mua kun ei ollut niin paljon asiakkaita eika siis pitany tehda niin paljon burgereita jne mutta kun high season alkoi, oli grillissakin kiire ja enemman stressia jne kuin muilla jotka pilkkoi tomaatteja jne.. ja mun piti grillin lisaksi siis viela tehda samat hommat kun ne muut.. No, sanoin siita sit pomolle ja mulla oli sit iiiiiiso riita sen kanssa... aluksi se sanoi tyyliin etta 'life is unfair' mutta tuli sitten hetken paasta takas ja lupas maksaa mulle dollarin enemman tunnilta viimesen 2 vko ajalta... tassa vaiheessa mulla oli siis viela 1,5vko jaljella ja toivoin etta olisin voinut lahtea saman tien.. siita alkoi sit ihme bitching vakityontekijoiden keskuudessa ja ne sit syytti mua siita etta ilmapiiri keittiossa oli ollut vahan kirea viikon ajalta jnejne.. ja lopulta mulla meni maku siihen koko juttuun mutta tein tunnollisesti toita viimeiseen saakka ja sain kunnon palkan vikaltakin viikolta. Mutta joo, sen siita saa kun on hyva ja ahkera tyontekija. Sua kaytetaan vaan hyvaksi kun osaat 'liikaa' ja oot liian hyva...

Et sellasta. mut on siis kiva olla taas Sydneyssa vaikka onkin vahan viileet kelit jo. Paivalla on lammin ku aurinko paistaa mutta aamut ja illat on jo viileet. Mutta ihanan virkistavaa sen kosteuden jalkeen mita Broomessa oli! IHana kayttaa farkkuja ja huppareita. :)
Oon taalla nyt sit viikon tai kaks ja sitten lennan Cairnsiin ja matkaan sielta sitten bussilla rannikkoa alas 3 viikkoa. Sit takas SYdneyyn ja varmaan kayn Melbournessa moikkaamassa kavereita ja sit kesakuun lopussa lahdenkin jo kotimatkalle. toisaalta ihan kiva tulla kotiin mutta toisaalta... olis taalla Sydneyssa ollu ihan kiva asua...

toivottavasti Suomessa on kaikki hyvin. siella taitaa olla melkein lampimampaa ku taalla kohta. :)

See ya!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

no vihdoinkin taas askel kohti kotia.täällä jo odotellaan......ä